آخرین اخبار

فریبا: نقاط مثبت استقلال را در جنگ نابرابر ببینیم

پیشکسوت استقلال گفت: شرایط مالی در این باشگاه خوب نیست اما بهتر است که جنبه و شرایط خوب استقلال را هم فراموش نکنیم.

اشتراک گذاری
04 مرداد 1402
کد مطلب : 6371

بهتاش فریبا در گفت‌وگو با خبرنگار ورزشی خبرگزاری فارس در مورد شرایط تیم استقلال و اینکه بازیکنان دو روز است تمرین نکرده‌اند، اظهار داشت: برای جمع کردن این اتفاقات فقط پول لازم است. بازیکنان هفت ماه است که حقوق نگرفته‌اند من هم که از نظر سنی بزرگ‌تر از آنها هستم از این بازیکنان خجالت می‌کشم. اینکه گفته می‌شود بازیکنان تیم امید استقلال و جوان‌ترها حتی پول اجاره خانه هم ندارند. این تیم بزرگ استقلال است تیمی ۲ ستاره که دو بار قهرمان آسیا شده است نباید چنین شرایطی داشته باشد.

وی افزود: چند روز دیگر مسابقات لیگ شروع می‌شود و شاهد یک جنگ نابرابر خواهیم بود. ببینید سپاهان و تراکتور چگونه یارگیری کرده‌اند و حتی پرسپولیس چه بازیکنانی جذب کرده است اما استقلال را تبدیل به یک تیم معمولی کرده‌اند و هرچه رو به جلو می‌رویم اتفاق خاصی هم نمی‌افتد و از این بابت نگران هستم.

پیشکسوت استقلال با اشاره به صحبت‌هایش با خطیر سرپرست مدیرعاملی استقلال گفت: من با او صحبت کرده‌ام چند روز پیش به اتفاق تیمی از پیشکسوتان راهی لاهیجان شده بودیم و با خطیر تلفنی صحبت کردم او به من گفت که ۲-۳ بازیکن خوب خارجی خواهیم گرفت و منتظریم اسپانسر هم بیاید اما دیروز دیدیم که حسین‌زاده به جای استقلال سر از تراکتور درآورد او بازیکن استقلال بوده است. هرچند نمی‌توان به بازیکن خرده گرفت او هم زندگی دارد. دیگر بازیکنان استقلال هم ۶-۷ ماه است که حقوق نگرفته‌اند چه کسی حاضر می‌شود بدون هفت ماه بدون گرفتن پول کار کند؟

بهتاش تصریح کرد: با این شرایط استقلال بازیکنان چگونه و با چه اعصابی می‌خواهند سر تمرین بروند شک نکنید با شروع مسابقات مصدومیت‌ها به سراغ استقلال می‌آید. چون زمانی که اعصاب‌ها خراب است مصدومیت بیشتر می‌شود. 

مربی اسبق استقلال با وضعیتی که این تیم در شروع لیگ دارد، عنوان کرد: من همیشه مثبت فکر می‌کنم و همیشه هم تیم استقلال را حمایت کرده‌ام. فرقی هم برایم نمی‌کند چه کسی مدیرعامل یا سرمربی بوده همواره استقلال را حمایت کرده‌ام و از هر طریقی که توانسته‌ام به تیم کمک کرده‌ام چه زمانی که در داخل باشگاه بوده‌ام و چه زمانی که نبوده‌ام. اکنون هم صحبت‌های منفی در مورد استقلال زیاد می‌شود آن هم در حالیکه تیم باید ۸ روز دیگر در لیگ به میدان برود. پس بهتر است کمی هم از نقاط منفی فاصله بگیریم البته نقاط منفی زیادی در تیم و باشگاه وجود دارد و شکی در آن نیست اما بیایید جنبه مثبت تیم استقلال را هم ببینیم و به تیم روحیه بدهیم. 

 

وی افزود: در حال حاضر استقلال حسینی دروازه‌بان اول خود را حفظ کرده او در فصل گذشته ۲-۳ بازی بد داشت اما فصل قبل‌تر ۱۷ کلین‌شیت از خود به جای گذاشت همه بازیکنان هم دوران افت دارند حتی مسی و رونالدو ممکن است با افت مقطعی روبه‌رو شوند. درون دروازه‌ خالدآبادی را هم داریم که دروازه‌بان تیم امید است و یک جوان آینده‌دار؛ در خط دفاع فقط سیلوا را از دست داده‌ایم البته تکلیف عارف غلامی هم هنوز مشخص نیست ولی آرمین سهرابیان را جذب کرده‌ایم و یک مدافع جوان دیگر. دفاع‌‌های چپ و راست را هم هر دو داریم. استقلال هافبک‌های وسط خود را هم حفظ کرده‌ است. روزبه چشمی، مهدی‌پور، آرش رضاوند و زیبر نیک‌نفس که دیدید چه گل خوشگلی در دیدار تدارکاتی زد ولی استقلال وینگرهای خود را از دست داده است. محبی و قائدی از تیم جدا شده‌اند به خاطر حضور این دو بازیکن فصل گذشته حردانی مجبور به  نیمکت‌نشینی می‌شد. یامگا را هم می‌توانیم یک خط جلوتر ببریم و به عنوان وینگر چپ یا راست از او استفاده کنیم.

پیشکسوت استقلال عنوان کرد: مهرداد محمدی بازیکن سرعتی را هم جذب کرده‌ایم باید به او زمان بدهیم تا ببینیم چگونه در استقلال خودش را  نشان می‌دهد. خاقانی هم مصدومیتش به پایان رسیده او قبل از مصدومیت یک وینگر خوب بود. در خط حمله هم ارسلان مطهری و بابایی را داریم من به ارسلان اعتقاد کامل دارم البته فصل گذشته چهار مهاجم استقلال فقط ۵ گل زدند که آمار خوبی نبود. بنابراین اگر یک مهاجم درجه یک جذب کنیم بهتر از این است که ۲-۳ بازیکن معمولی خارجی بگیریم. اوضاع تیم استقلال بد نیست.

 

وی با اشاره به وضعیت مالی و امکانات باشگاه گفت: البته که استقلال نتوانسته مثل خیلی از تیم‌ها اردوی خارجی یا حتی داخلی برود و شاید در ۳-۴ بازی اول به خاطر بدنسازی خوبی که تیم داشته بازی‌ها را از دست بدهیم ضمن اینکه باید بگویم بازی‌های‌مان هم در شروع لیگ آسان نیست. با نفت در آبادان داریم، سپس با ملوان که تیمش تغییر کرده است و یک سرمربی با تجربه را به خدمت گرفته بعد از آن هم با سپاهان بازی داریم و هفته پنجم دربی در پیش است. پس بازی‌ها آسان نیست اما نمی‌توانیم فقط منفی‌بافی کنیم استقلال که نمی‌تواند وارد لیگ نشود پس باید نقاط مثبت را هم دید.

فریبا تأکید کرد: البته خطیر هم قطعاً به دنبال تهیه پول و جذب بازیکن خارجی خواهد بود. او بازیکنانی مثل پاتوسی و تیام را به فوتبال ایران آورد. مربی مثل استراماچونی را آورد بنابراین آوردن دو بازیکن خوب مهاجم و وینگر برایش کاری ندارد با جذب بازیکن مهاجم و وینگر تیم استقلال  تکمیل می‌شود. هشت روز دیگر استقلال باید به میدان برود پس باید به داشته‌های‌مان اعتبار و روحیه بدهیم. مدیریت باشگاه هم قول بدهد پول بچه‌ها را ظرف ۳-۴ روز آینده پرداخت کند. امیدوارم این اتفاق بیفتد چون حریفان ما بسیار قدرتمند هستند. سپاهان و تراکتور دو تیم کامل بازیکن دارند. پرسپولیس هم شاکله اصلی‌اش را حفظ کرده و استقلال وارد یک جنگ نابرابر می‌شود. 

وی افزود: از سوی دیگر فوتبال به هیچ عنوان قابل پیش‌بینی نیست چه کسی فکر می‌کرد سپاهان فصل قبل قهرمان نشود اما آنها در یک بازی خانگی مقابل ملوان تن به مساوی دادند و قهرمانی از دست‌شان رفت و به همین دلیل است که فوتبال جذاب‌ترین ورزش دنیا است بنابراین به استقلال هم خوش‌بین باشیم و باشگاه هم ظرف ۲-۳ روز آینده طلب بازیکنان را پرداخت کند. جواد نکونام هم مربی کاربلدی است و می‌تواند کار را جمع کند. باید به این استقلال خوش‌بین بود.

پایان پیام/



این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

این مطلب بدون برچسب می باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

8 + 18 =